Bloga ikusi bitarterako musika!

miércoles, 3 de noviembre de 2010

6. EKARPENA

TEKNOLOGIA BERRIAK IKASTETXEETAN
(Iker Laskibarren artikulua Hik Hasi-n)



 Artikulua irakurri nahi izanez gero klikatu hemen

Aukeraketaren zergatia:

Artikulu honek irakasgai honetan landu diren ideiekin lotura handia dauka, askotan aipatu ditugun teknologia berrien alde onuragarriak zehaztu eta hauek, hezkuntzan duten garrantzia azpimarratzen dituelako.

Aldi berean, ondoko galdera honen inguruan aritzen da: Zergatik Teknologia Berriak ikastetxeetan?

Laburpena:

Dirudienez, Teknologia Berriak ikastetxeetan sartu egin behar dira. Ia inork ez dauka dudarik. Dena den, gutxienez zalantza sortu behar zaigulako ustean nago: Teknologia Berriak sartu behar al dira ikastetxeetan? Zergatik?

Batzuek diote ikastetxeetako lana sozializatzea dela. Beraz -jarraitzen dute-, Teknologia Berriak gizartean daudenez, ikastetxeek teknologien mundu horretan bizitzeko trebetasuna garatu behar dute. Denok dakigu indarkeria ere gizartean dagoela, baina hori ez da nahikoa gure ikasleak jotzeko edo babes teknikak erakusteko. Orduan, zergatik sartu behar dira Teknologia Berriak ikastetxeetan? Arrazoi sinpleago bategatik: Teknologia Berriek hezkuntza arloan aukera interesgarriak eskaintzen dizkigutelako, eskoletara iristeko eta sartzeko denbora luzea behar izan badute ere.

Hasiera batean, ordenagailuek izugarrizko itxaropena sortu zuten hezkuntza esparruan, irakasleen ordez arituko zirela pentsatzera ere heldu zelarik.

Baina uste hau aldatu eta ordenagailuak bazter batean utzi ziren, ia ezertarako ez zutela balio argudiatuz. Makina garestiak ziren eta irakasleei ez omen zieten batere laguntzen. Alabaina, Internet sortu zenean makina hauekiko ikuspegia berriro aldatu egin zen.

Egia da interneten agerpenak sekulako iraultza suposatu zuela teknologia berrien inguruan, honek ate asko ireki zituelako. Alde batetik, testuak formatu digitalean gorde ditzakegu.

Bestalde, txat solasguneen bidez ikasleek edozein herrialdetako ikasleei idatz diezaiekete eta beraiengandik erantzuna jaso, aldi berean. Interneti esker, eskolako web orrian gurasoei bidalitako oharrak, ikastetxearen Hezkuntza Proiektua, curriculuma, gaien apunteak, etxerako lanak, ezagupenak sakontzeko bibliografia, ordutegiak eta abar jar ditzakegu.

Are gehiago, ordenagailuek informazioaren ateak irekitzen dizkigute, nahi dugun gaiari buruzko informazioa aurki dezakegularik.


Ez dakigu nola aldatuko diren gauzak, ezta norantz aldatuko diren ere. Nolanahi ere ziur gaude mundu hau mugitzen ari dela eta nahitaez, Teknologia Berriak eta hezkuntza nonbait topatuko direla dirudi.

Iruzkina:

Artikulu hau 2002ko urtarrilean argitaratua da, eta urteak pasa arren, gaur egungo egoera oso antzekoa dela esan beharra dago. Askoz baliabide gehiago ditugu, baina ez dakizkigu ondo erabiltzen, edo saila egiten zaigu ez baitaukagu esperientzia gehiegirik. Bestetik, askok ez dute pentsatzen hezkuntza arloan, teknologia berriek abantaila eta aukera asko eskaintzen dizkigutenik. Eta egia bada ere, jende asko, oraindik, teknologia berrien aurka agertzen da.

Testu honen bidez lortu nahi den gauzetako bat pertsona hauen ustea aldatzea da. Horretarako, lehendabizi teknologia berrien inguruan izan diren usteak eta hauen erabilpenaren ondorioak aztertzea komeni litzateke, honelako artikuluak irakurriz.
Ezin dugu esan orain arteko hezkuntza sistema okerra izan denik, edo bide txarretik joan denik. Baina, orain eta batez ere teknologia berriek eskaintzen dituzten onurak eta aurrerakuntzek bidea zabaldu dutenez gero, beste hezkuntza sistema baten aurrean aurkitzen gara. Sistema iraultzailea eta orain arte pedagogia ulertzeko modua aldatu duena. Gaur egungo ikasleak, aktiboki parte hartu behar du ikaskuntza sisteman, bere autonomia askoz handiagoa da. Hitz gutxitan esanda, ez zaioa dena eginda ematen, askotan bila irten behar du.

Horretarako, sekulako iraultza suposatu zuen interneten sorrerak, askotako abantailak ekarri zituen, era anitzeko baliabideak garatuz. Adibidez; posta elektronikoaren erabilpenaren bidez testuak momentuan bidali eta irakurtzeko aukera, testuak formatu digitalean gordetzeko aukera, txat solasguneen bitartez beste ikaskideekin hitz egiteko a edo informazioa partekatzeko aukera, web orrien bidez edozein eratako informazioa eskuratzeko aukera... ikasketa interaktiboagoa sortuz.

Baliabide didaktiko hauei esker ikastetxeetan eten digitala saihestu, inklusio digitala bultzatu, ikaskuntza esanguratsua lortu eta etorkizuneko gizarterako hezi ditzakegu gure ikasleak. Aldi berean, teknologien bidez irakaskuntzaren helburu ugari lortu daitezke, ikasleen motibazioa handitzea eta hauen autonomia sustatzea, besteak beste.

No hay comentarios:

Publicar un comentario